1. Comandă produsul,apoi alege metoda de plată și de livrare
2. Primește un email de confirmare a comenzii
3. Așteaptă să procesăm și să livrăm comanda ta
4. Ridică comanda de la curier, EasyBox sau gratuit de la sediu
Opțiuni de Plată Disponibile
Pentru comoditatea dvs., PastryShop.ro pune la dispoziție mai multe modalități de plată a comenzilor:
- Plata ramburs (numerar la livrare): Achitarea comenzii se face în numerar, direct curierului, în momentul livrării coletului la adresa de livrare indicată. (Vă rugăm să aveți suma exactă sau apropiată, curierul nefiind întotdeauna obligat să ofere rest.) Această metodă de plată este disponibilă doar pentru livrările efectuate pe teritoriul României.
- Plata online cu cardul bancar: Puteți achita în siguranță cu orice card de credit sau debit (Visa, MasterCard etc.) direct pe site. La selectarea acestei opțiuni, veți fi redirecționat către pagina securizată a procesatorului de plăți pentru introducerea detaliilor cardului. Procesarea plății cu cardul este realizată de un terț procesator de plăți Stripe, PastryShop.ro nu stochează și nu are acces la datele complete ale cardului dumneavoastră. Tranzacția va fi efectuată în lei (RON); dacă folosiți un card emis în altă valută, conversia se va face automat de către banca emitentă, fără comisioane suplimentare din partea noastră.
- Plata prin transfer bancar (ordin de plată): După plasarea comenzii, puteți opta să efectuați plata prin transfer bancar în contul nostru (veți primi un e-mail cu detaliile contului bancar și suma de plată). Important: Dacă alegeți plata prin transfer, comanda va fi procesată și expediată doar după ce plata este confirmată/rămasă în contul nostru. Vă rugăm să menționați numărul comenzii la detaliile plății pentru identificare rapidă. De regulă, procesarea transferului bancar durează 1-2 zile lucrătoare.
Toate prețurile produselor și serviciilor sunt facturate în lei (RON). Nu percepem niciun fel de comision suplimentar pentru niciuna dintre metodele de plată oferite. Orice taxe bancare sau comisioane percepute de banca emitentă (de exemplu, pentru plăți în altă valută convertite în RON) revin în responsabilitatea Clientului.
Opțiuni de Livrare Disponibile
Pentru teritoriul României Livrarea produselor fizice se realizează prin intermediul firmelor de curierat rapid. În funcție de opțiunile disponibile la finalizarea comenzii, puteți alege:
Livrare la domiciliu / prin curier standard (Sameday, FanCourier, GLS sau alți parteneri de curierat agreați de Vânzător).
Ridicare personală de la sediu – în acest caz, vă rugăm să ne contactați pentru a stabili detaliile ridicării după ce comanda este pregătită.
Termenul de livrare: În mod obișnuit, comenzile confirmate vor fi expediate și livrate în aproximativ 1-3 zile lucrătoare. Termenul de livrare poate varia în funcție de destinatar (distanță), disponibilitatea produselor și volumul de comenzi. Vom depune toate eforturile pentru a livra comenzile în cel mai scurt timp. Dacă un produs necesită un termen mai lung de livrare (de exemplu, produs disponibil la comandă specială), Clientul va fi informat în prealabil. Notă: În zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale nu se expediază comenzi (acestea vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare).
Costul livrării: Taxa de transport va fi calculată și afișată înainte de finalizarea comenzii, în funcție de greutatea/volumul coletului și destinație, conform tarifelor practicate de firma de curierat. De regulă:
Pentru comenzile sub 499 lei, se aplică un cost fix de livrare de 22 lei per colet, pentru coletele care nu depășesc greutatea de 25 kg.
Transportul este GRATUIT pentru comenzile care depășesc valoarea de 499 lei și care nu depășesc greutatea de 25 kg, conform politicii comerciale în vigoare, exceptând cazurile în care se specifică altfel pe site la momentul comenzii. Site-ul vă va indica dacă ați atins pragul de transport gratuit. Eventuale taxe suplimentare (de ex., kilometri exteriori zonei de acoperire a curierului) vor fi comunicate Clientului înainte de expediere, Vânzătorul solicitând acordul explicit al acestuia.
Pentru livrările în țări din Uniunea Europeană (altele decât România)
Livrarea produselor fizice se realizează doar prin curier rapid, cu companiile DPD și GLS.
Termenul de livrare: În mod obișnuit, comenzile confirmate vor fi expediate și livrate în aproximativ 3–7 zile lucrătoare. Termenul de livrare poate varia în funcție de țara de destinație, disponibilitatea produselor și volumul de comenzi. Vom depune toate eforturile pentru a livra comenzile în cel mai scurt timp. Dacă un produs necesită un termen mai lung de livrare (de exemplu, produs disponibil la comandă specială), Clientul va fi informat în prealabil.
Notă: În zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale nu se expediază comenzi (acestea vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare).
Costul livrării: Pentru comenzile cu livrare în Uniunea Europeană, taxa de transport se calculează individual, în funcție de țara aleasă la finalizarea comenzii și de greutatea produselor din comandă.
Pentru a verifica costul exact al livrării până la adresa dumneavoastră, adăugați produsele în coș, completați adresa de livrare, iar site-ul vă va afișa automat costul final al transportului.
Pentru comenzile livrate în țările din Uniunea Europeană (altele decât România), nu este disponibilă opțiunea de livrare gratuită. Indiferent de valoarea comenzii, costul transportului va fi achitat integral de către client.
Eventuale taxe suplimentare (de ex., kilometri exteriori zonei de acoperire a curierului) vor fi comunicate Clientului înainte de expediere, Vânzătorul solicitând acordul explicit al acestuia.
Pentru Teritoriul Non-UE
Notă: În acest moment nu livrăm în țări din afara Uniunii Europene, însă lucrăm la implementarea unor soluții de livrare și pentru alte regiuni internaționale, în viitorul apropiat.
Recepția livrării: La primirea coletului, se recomandă Clientului să verifice integritatea ambalajului și existența tuturor produselor comandate. În măsura posibilului, eventualele probleme (colet deteriorat, produse lipsă sau diferite față de comandă) se vor consemna în scris împreună cu reprezentantul curierului, în procesul verbal de livrare, și ne vor fi comunicate cât mai curând pentru remediere. Vânzătorul garantează integritatea produselor pe parcursul transportului, până în momentul livrării la Client. Riscul de pierdere sau deteriorare a produselor se transferă către Client în momentul în care acesta (sau o persoană desemnată de el) intră în posesia fizică a produselor.
În cazul nelivrării din culpa Clientului (de exemplu, adresa furnizată este eronată/incompletă sau curierul nu găsește pe nimeni la adresă în mod repetat), comanda poate fi returnată către Vânzător. Vom contacta Clientul pentru o eventuală reexpediere (costul reexpedierii poate fi suportat de Client) sau pentru anularea comenzii. În caz de anulare din astfel de motive, Vânzătorul va rambursa contravaloarea produselor achitate (dacă au fost plătite online), mai puțin costurile de transport deja efectuate.
La livrare, este necesară semnătura de primire a unui adult (18+ ani). Curierul are dreptul să solicite persoanei care preia coletul un act de identitate pentru confirmarea vârstei și a identității (mai ales în cazul livrării unor produse restricționate minorilor, dacă e cazul).
Dreptul de retragere și politica de retur
PastryShop.ro respectă drepturile consumatorilor prevăzute de legislația în vigoare privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor la distanță, în special Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014. Astfel, Consumatorii (persoane fizice) beneficiază de un termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor în care pot renunța la cumpărare (se pot retrage din contract) fără a fi nevoiți să invoce vreun motiv și fără penalități.
Exercitarea dreptului de retragere (pentru Consumatori – persoane fizice)
Pentru a vă exercita dreptul de retragere în termenul legal de 14 zile, vă rugăm să ne notificați în mod neechivoc intenția dvs. de a returna produsul/produsele. Notificarea se poate face în scris, prin e-mail la adresa [email protected], sau telefonic, la numărul (+40) 740 33 11 99. Vă recomandăm să specificați în notificare: numele pe care s-a făcut comanda, numărul comenzii/facturii, produsele pe care doriți să le returnați și data recepției lor.
După trimiterea notificării de retragere, vă vom confirma primirea solicitării și vă vom comunica adresa la care trebuie returnate produsele (dacă diferă de adresa noastră de sediu) și eventualele detalii logistice.
Obligațiile consumatorului în cazul retragerii:
Returnarea produselor – Produsele trebuie trimise înapoi într-un interval de maxim 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere. Se consideră respectat termenul dacă produsele sunt predate curierului sau poștei înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Starea produselor returnate – Produsele trebuie returnate în starea lor inițială, nefolosite (fără urme de uzură, zgârieturi, lovituri sau alte deteriorări) și cu toate accesoriile, etichetele și ambalajele originale intacte (dacă au fost livrate cu ambalaj de producător). Vă rugăm să ambalați corespunzător produsele pentru transport, astfel încât să fie protejate pe durata livrării retur.
Notă: Dacă produsele returnate prezintă urme de folosire sau deteriorări care le diminuează valoarea, ne rezervăm dreptul de a diminua în mod corespunzător suma rambursată Clientului, conform legislației (în funcție de deprecierea constatată) sau chiar de a refuza returul în situațiile în care starea produsului face imposibilă revânzarea lui ca produs nou
Costurile de transport pentru retur: În conformitate cu OUG 34/2014, costul direct al returnării produselor cade în sarcina Clientului (Consumatorului), exceptând situațiile în care Vânzătorul acceptă să suporte acest cost sau cazul în care produsul livrat este neconform/defect (vezi mai jos). Clientul poate alege orice metodă de expediere pentru retur (curier, poștă etc.), recomandăm însă o metodă cu tracking și asigurare, mai ales pentru produse de valoare, deoarece Clientul este responsabil de produs până la recepția returului de către Vânzător.
Responsabilitatea asupra stării produsului pe perioada transportului de retur revine Clientului. Dacă produsul este deteriorat pe drumul către noi din cauza ambalării necorespunzătoare, retragerea poate fi considerată invalidă.
Rambursarea sumelor: După primirea și verificarea produselor returnate, Vânzătorul va rambursa în termen de cel mult 14 zile calendaristice contravaloarea produselor returnate. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată folosită de Client pentru tranzacția inițială, exceptând situația în care părțile au convenit de comun acord o altă metodă (de exemplu, transfer bancar într-un cont specificat de Client, în cazul plății ramburs). Dacă ați plătit online cu cardul, suma va fi returnată pe același card utilizat la plată; dacă ați plătit ramburs, vă vom solicita un cont bancar pentru restituirea banilor. Nu se vor rambursa costurile de livrare inițiale (taxa de transport plătită pentru a primi produsul), cu excepția cazului în care returnați produsul din cauza unei erori a Vânzătorului (produs livrat greșit sau defect – situație în care vom rambursa și costul livrării inițiale și vom suporta costul de retur).
Produse defecte sau greșit livrate: Dacă motivul returului este faptul că produsul primit este defect, deteriorat (în momentul livrării) sau diferit față de cel comandat, vă rugăm să ne anunțați în maxim 48 de ore de la recepție și vom organiza noi procedura de retur sau înlocuire. În astfel de cazuri, costul returnării și/sau al re-expedierii produsului corect cade în sarcina Vânzătorului. În funcție de preferința Clientului, putem oferi înlocuirea produsului (dacă este pe stoc) sau rambursarea integrală a sumei plătite.
Limitări și excepții privind dreptul de retragere
Conform legislației aplicabile, există unele excepții de la dreptul de retragere de 14 zile, pe care dorim să le aducem la cunoștința clienților noștri:
Clienți persoane juridice sau PFA: Dreptul de retragere de 14 zile se aplică doar consumatorilor persoane fizice. Dacă achiziționați produse în calitate de persoană juridică (firmă, PFA, II etc.), nu beneficiați de dreptul legal de retur în 14 zile, întrucât contractul nu intră sub incidența legislației consumatorilor (OUG 34/2014). Orice solicitare de retur din partea unei entități juridice va fi analizată individual de Vânzător, însă ne rezervăm dreptul de a refuza returul în aceste cazuri sau de a aplica alte condiții comerciale.
Produse digitale (conținut digital nelivrat pe un suport material): Pentru produsele de tip conținut digital livrate pe cale electronică (de ex. fișiere PDF, eBook-uri, acces la cursuri online), dreptul de retragere poate fi pierdut odată cu furnizarea efectivă a conținutului digital. Conform art. 16 din OUG 34/2014, consumatorul nu mai are drept de retragere după ce livrarea conținutului digital a început cu acordul prealabil expres al acestuia și după confirmarea de către consumator că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Practic, dacă ați achiziționat un eBook și ați primit link-ul de descărcare sau fișierul pe e-mail, nu mai puteți denunța unilateral contractul pentru a cere banii înapoi, deoarece produsul digital nu poate fi returnat fără ca acesta să rămână în posesia dvs. Totuși, dacă întâmpinați probleme tehnice în accesarea unui produs digital cumpărat, vă rugăm să ne contactați și vom încerca să găsim o soluție satisfăcătoare (re-emiterea link-ului, asistență tehnică etc.).
Produse realizate pe comandă specială sau personalizate: Dreptul de retragere nu se aplică pentru produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (de ex. un tort personalizat cu mesaj, un echipament inscripționat la cererea clientului, etc.), care nu pot fi revândute ca atare datorită caracteristicilor personalizate.
Produse consumabile desigilate: Anumite produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă dacă au fost desigilate de consumator (de ex. coloranți alimentari, ingrediente alimentare, materii prime, cosmetice culinare etc. în cazul în care sigiliul/ambalajul a fost deschis) – acestea nu sunt eligibile pentru retur dacă au fost desigilate și nu mai pot fi comercializate din considerente de siguranță.
Înregistrări audio, video, programe informatice desigilate: (Deși mai puțin probabil în oferta noastră) CD-uri, DVD-uri, sau alte suporturi de stocare care conțin programe informatice, muzică, video, dacă au fost desigilate de consumator după livrare, nu mai pot fi returnate.
PastryShop.ro se angajează să respecte toate prevederile legale privind dreptul de retragere. Pentru claritate sau îndrumare privind returul, nu ezitați să ne contactați.