Politică de retur
DREPTUL DE RETRAGERE ȘI POLITICA DE RETUR
PastryShop.ro respectă drepturile consumatorilor prevăzute de legislația în vigoare privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor la distanță, în special Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014. Astfel, Consumatorii (persoane fizice) beneficiază de un termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor în care pot renunța la cumpărare (se pot retrage din contract) fără a fi nevoiți să invoce vreun motiv și fără penalități.
Exercitarea dreptului de retragere (pentru Consumatori – persoane fizice)
Pentru a vă exercita dreptul de retragere în termenul legal de 14 zile, vă rugăm să ne notificați în mod neechivoc intenția dvs. de a returna produsul/produsele. Notificarea se poate face în scris, prin e-mail la adresa [email protected], sau telefonic, la numărul (+40) 740 33 11 99. Vă recomandăm să specificați în notificare: numele pe care s-a făcut comanda, numărul comenzii/facturii, produsele pe care doriți să le returnați și data recepției lor.
După trimiterea notificării de retragere, vă vom confirma primirea solicitării și vă vom comunica adresa la care trebuie returnate produsele (dacă diferă de adresa noastră de sediu) și eventualele detalii logistice.
Obligațiile consumatorului în cazul retragerii:
Returnarea produselor – Produsele trebuie trimise înapoi într-un interval de maxim 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere. Se consideră respectat termenul dacă produsele sunt predate curierului sau poștei înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Starea produselor returnate – Produsele trebuie returnate în starea lor inițială, nefolosite (fără urme de uzură, zgârieturi, lovituri sau alte deteriorări) și cu toate accesoriile, etichetele și ambalajele originale intacte (dacă au fost livrate cu ambalaj de producător). Vă rugăm să ambalați corespunzător produsele pentru transport, astfel încât să fie protejate pe durata livrării retur.
Notă: Dacă produsele returnate prezintă urme de folosire sau deteriorări care le diminuează valoarea, ne rezervăm dreptul de a diminua în mod corespunzător suma rambursată Clientului, conform legislației (în funcție de deprecierea constatată) sau chiar de a refuza returul în situațiile în care starea produsului face imposibilă revânzarea lui ca produs nou
Costurile de transport pentru retur: În conformitate cu OUG 34/2014, costul direct al returnării produselor cade în sarcina Clientului (Consumatorului), exceptând situațiile în care Vânzătorul acceptă să suporte acest cost sau cazul în care produsul livrat este neconform/defect (vezi mai jos). Clientul poate alege orice metodă de expediere pentru retur (curier, poștă etc.), recomandăm însă o metodă cu tracking și asigurare, mai ales pentru produse de valoare, deoarece Clientul este responsabil de produs până la recepția returului de către Vânzător.
Responsabilitatea asupra stării produsului pe perioada transportului de retur revine Clientului. Dacă produsul este deteriorat pe drumul către noi din cauza ambalării necorespunzătoare, retragerea poate fi considerată invalidă.
Rambursarea sumelor: După primirea și verificarea produselor returnate, Vânzătorul va rambursa în termen de cel mult 14 zile calendaristice contravaloarea produselor returnate. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată folosită de Client pentru tranzacția inițială, exceptând situația în care părțile au convenit de comun acord o altă metodă (de exemplu, transfer bancar într-un cont specificat de Client, în cazul plății ramburs). Dacă ați plătit online cu cardul, suma va fi returnată pe același card utilizat la plată; dacă ați plătit ramburs, vă vom solicita un cont bancar pentru restituirea banilor. Nu se vor rambursa costurile de livrare inițiale (taxa de transport plătită pentru a primi produsul), cu excepția cazului în care returnați produsul din cauza unei erori a Vânzătorului (produs livrat greșit sau defect – situație în care vom rambursa și costul livrării inițiale și vom suporta costul de retur).
Produse defecte sau greșit livrate: Dacă motivul returului este faptul că produsul primit este defect, deteriorat (în momentul livrării) sau diferit față de cel comandat, vă rugăm să ne anunțați în maxim 48 de ore de la recepție și vom organiza noi procedura de retur sau înlocuire. În astfel de cazuri, costul returnării și/sau al re-expedierii produsului corect cade în sarcina Vânzătorului. În funcție de preferința Clientului, putem oferi înlocuirea produsului (dacă este pe stoc) sau rambursarea integrală a sumei plătite.
Limitări și excepții privind dreptul de retragere
Conform legislației aplicabile, există unele excepții de la dreptul de retragere de 14 zile, pe care dorim să le aducem la cunoștința clienților noștri:
Clienți persoane juridice sau PFA: Dreptul de retragere de 14 zile se aplică doar consumatorilor persoane fizice. Dacă achiziționați produse în calitate de persoană juridică (firmă, PFA, II etc.), nu beneficiați de dreptul legal de retur în 14 zile, întrucât contractul nu intră sub incidența legislației consumatorilor (OUG 34/2014). Orice solicitare de retur din partea unei entități juridice va fi analizată individual de Vânzător, însă ne rezervăm dreptul de a refuza returul în aceste cazuri sau de a aplica alte condiții comerciale.
Produse digitale (conținut digital nelivrat pe un suport material): Pentru produsele de tip conținut digital livrate pe cale electronică (de ex. fișiere PDF, eBook-uri, acces la cursuri online), dreptul de retragere poate fi pierdut odată cu furnizarea efectivă a conținutului digital. Conform art. 16 din OUG 34/2014, consumatorul nu mai are drept de retragere după ce livrarea conținutului digital a început cu acordul prealabil expres al acestuia și după confirmarea de către consumator că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Practic, dacă ați achiziționat un eBook și ați primit link-ul de descărcare sau fișierul pe e-mail, nu mai puteți denunța unilateral contractul pentru a cere banii înapoi, deoarece produsul digital nu poate fi returnat fără ca acesta să rămână în posesia dvs. Totuși, dacă întâmpinați probleme tehnice în accesarea unui produs digital cumpărat, vă rugăm să ne contactați și vom încerca să găsim o soluție satisfăcătoare (re-emiterea link-ului, asistență tehnică etc.).
Produse realizate pe comandă specială sau personalizate: Dreptul de retragere nu se aplică pentru produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (de ex. un tort personalizat cu mesaj, un echipament inscripționat la cererea clientului, etc.), care nu pot fi revândute ca atare datorită caracteristicilor personalizate.
Produse consumabile desigilate: Anumite produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă dacă au fost desigilate de consumator (de ex. coloranți alimentari, ingrediente alimentare, materii prime, cosmetice culinare etc. în cazul în care sigiliul/ambalajul a fost deschis) – acestea nu sunt eligibile pentru retur dacă au fost desigilate și nu mai pot fi comercializate din considerente de siguranță.
Înregistrări audio, video, programe informatice desigilate: (Deși mai puțin probabil în oferta noastră) CD-uri, DVD-uri, sau alte suporturi de stocare care conțin programe informatice, muzică, video, dacă au fost desigilate de consumator după livrare, nu mai pot fi returnate.
PastryShop.ro se angajează să respecte toate prevederile legale privind dreptul de retragere. Pentru claritate sau îndrumare privind returul, nu ezitați să ne contactați.